העולם שלנו מתחלק לשלושה סוגי אנשים, כאלו שפשוט צורבים בטאפלייט, מגדירים רייטים ויוצאים להטיס (תכלס אני מקנא בהם),אלו שחייבים רחפן מכוייל לרמות הכי קטנות, ואלו שפשוט יש להם תקלות, כמו תופעות מוזרות באמצע טיסה, מנועים רותחים ועוד..לכל אלו ועוד המפתחים הוסיפו אפשרות נחמדה, ששימשה בעיקר אותם בשלבי הפיתוח, לעשות LOG לכל מיני פרמטרים. היום השימוש ב BB הוא נרחב, החל מפתרון תקלות, כיול פילטרים ועד הצגה ויזאלית של נתיב הטיסה והגובה. במאמר הבא נראה איך להגדיר BLACKBOX וברמה מאוד בסיסית כיצד להסתכל עליו.

 

בשלב הראשון, נתחבר ל BF ונראה שיש לנו יכולת לעשות BB, מכיוון שלא כל בקרי הטיסה תומכים, מטעמי חיסכון מקום ועליות. חלק מבקרי הטיסה תומכים בהוספת כרטיס זכרון בדיוק בשביל זה. יש לציין שגם בקרים שאין להם זכרון פנימי או אפשרות להכניס כרטיס זכרון יכולים לעשות BB בעזרת לוגר (logger) מיוחד שאותו יהיה אפשר לחבר לאחד ה UART הפנויים – המאמר לא יפרט את התהליך הזה.

כאשר נתחבר ל BF, ראשית נסתכל על הפינה הימנית העליונה, אם אנחנו רואים "DATAFLASH" כמו בתמונה יש לנו אפשרות לעשות BB, אם לא רואים המצב לא אבוד, יכול להיות שעדיין יש אפשרות להגדיר לעשות את ה LOG לכרטיס זכרון.

בשלב הבא נלך לטאב BLACKBOX
כאן עלינו לבחור בעצם שלושה דברים:
1. לאן לשמור את הלוג (זכרון פנימי, כרטיס זכרון, או לוגר חיצוני)

כאן כל אחד צריך לבחור את מה שמתאים לבקר הטיסה שלו – ברוב המקרים נרצה לשמור על הזכרון הפנימי (Onboard Flash)

2. כמו המידע שיש לשמור מיוצגת בעצם במהירות הדגימה ב Khz.
כאן צריך לבחור את כמות המיידע שיש לשמור, זה דיי תלוי במהירות ה PID LOOP שלכם, אם אתם מוגדרים על 8K (במסך CONFIGURATION)  אז תבחרו 1.5 או 2 אם יש לכם מכל 16MB של מקום בדכרון, אם אתםמוגדרים על 4 (לא באמת צריל יותר מזה..) תגדירו 1 KHZ כמו בתמונה. 
3. איזה מידע נוסף אנחנו רוצים לשמור על הכרטיס מעבר ללוג הבסיסי.
כאן דיי הכל פתוח, לרוב בשביל לכייל פילטרים לדוגמא הדבר הבסיסי ביותר שצריך להגדיר זה GYRO_SCALED – מה שאומר בעצם לקחת את המיידע של הג'יירו לפני כל הפילטרים התוכנתיים. 

הדבר האחרון שנדרש להגדיר זה בעצם מתי להפעיל את רישום הלוג. ואת זה נעשה במסך ה MODS.

קיימות אין ספור אפשריות,אך השתיים הכי נפוצות הם להוסיף את מוד BLACKBOX ביחד עם כפתור הARM כמו בתמונה העליונה, או להוסיף מוד נפרד כמו בתמונה התחתונה (האפשרות המומלצת)

כעת אנחנו צריכים לצאת לטיסה קצרה, להפעיל BB ולשחזר את הבעיה אותה אנחנו רוצים לפתור, אם אנחנו רוצים פשוט לכייל אז צריך לעשות SNAP ROLL ו SNAP FLIP  – פליפ ורול מהירים, פניות של 180 בכדי להוציא את ה PROPWASH וכן הלאה. 

עכשיו לאחר הטיסה נחבר את הבקר למחשב, ונוריד את הלוג אלינו למחשב. נלך שוב לטאב של ה BLACKBOX, ונשמור את הלוג שנוצר לנו ע"י לחיצה על הכפתור "Save Flash to File"

כעת נשמור את הקובץ (סיומת BBL) למקום שנזכור על המחשב שלנו, בשביל לפתוח את הקובץ צריך תוכנה בשם BLACK BOX EXPLORER ואפשר להוריד ולהתקין אותה דרך הלינק הזה

השלב האחרון הוא בעצם לבדוק מה קיבלתנו אבל זה כבר נושא למאמר אחר או סרטון – כמובן שדוקטור YOUTUBE מציע שלל סרטונים בנושא, במידה יש לכם בעיה ואתם צריכים עזרה עם בעיה וכבר יש לכם BB אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך האתר ונשתדל לחזור אליכם במהרה. כמו כן אפשר להצטרף אלינו בקבוצה בוואטספ או בפייסבוק שם יותר מישמחו לעזור לכם.