חדשות ועדכונים,  עדכונים,  רלוונטי

חיבור GPS לרחפן עם Betaflight

איזה יופי, לפני בערך שנה המפתחים של בטא (betaflight) הגיבו בצורה מתבקשת לעובדה שהרבה חנג'ים עם משקף ושתי אנטנות על הראש (אנחנו) מתחילים למתוח את גבולות הפארק המקומי שלהם וטסים למרחקים באמצעות מערכות רדיו שפועלות על 868/915 מגה הרץ.
אבל מה ?? במקרים רבים אותו יום טיסה עם החברים הפך להיות טיול אתגרי בחיק הטבע, התפלשות בביצות ושחיה בכל מיני נחלים, ולכן הם החליטו לאמץ את אחד התכונות המתבקשות שיש לדוגמא ברחפני DJI או ב INAV – חזרה הביתה. ולא, לא מדובר בהומאג' לסרט הסיני המוצלח מ 2014, אלא באפשרות להגדיר לרחפן שאם אבדה הקליטה (רחמנא ליצלן) או סתם הלך לכם פתאום הוידאו, הוא יחזור למקום ממנו המריא. 

על מנת שהדבר הנחמד הזה יעבוד צריך לתקוע על הרחפן GPS, לא צריך עם COMPASS. 

בהמשך הדף נראה לכם כיצד להגדיר ואיך לפתור תקלות נפוצות

בגדול שני שלבים, חיבור פיזי, והגדרות

חיבור פיזי:

לחבר את ה GPS  לכל UART  פנוי על הבקר טיסה – החיבור הוא חיבור סריאלי סטנדרטי שמצליבים את ה RX  ו TX, כלומר RX ב GPS  הולך ל TX  בבקר טיסה וTX  ב GPS  הולך ל RX בבקר טיסה. 

GND  ו V5 מאיפה שבא לכם, בדרך כלל יש על ה UART  גם אותם.

שוווה לשים לב !! אם ה V5 שלכם מקבל זרם בחיבור USB  או רק בסוללה.

למקם את ה GPS  איפה שבא לכם – חשוב שהאנטנה שלנו תהיה לכיוון השמים ללא הפרעות.

אני ממקם על הזרוע הקדמית, כן זה עובד טוב.

  הגדרות:

a.       בטאב הפורטים להגדיר על ה UART  שאליו חיברנו את ה GPS , את ה GPS תחת Sensor Input – לא לשכוח ללחוץ על SAVE AND REBOOT

b.קופצים למסך CONFIGURATION  ושם מדליקים את האפשרות של ה GPS וקובעים את הפרוטוקול שלו – רוב הגפסים אמורים להיות UBLOX, ומידה ולא עובד נחזור לשנות, אבל עדיך להחליף GPS  כי UBLOX  עובד הכי טוב ומהר לענייננו.

c.       עכשיו לא לשכוח ללחוץ על SAVE AND REBOOT

d.לאחר ה  REBOOT , אם ה GPS  שלכם מקבל מתח מה USB  (כפי שרשמתי בהתחלה) אתם אמורים לראות אותו דולק בצהוב בשורת ה SENSORS  למעלה – אם הוא דולק באדום או לא דולק בכלל אתייחס בסוף

תוודאו ש expert mode מופעל על מנת להגדיר FAIL SAFE.

עכשיו נלך ל טאב FAILSAFE ונגדיר את GPS RESCUE כאופציה המועדפת עלינו במקרה של FS. – הערכים בבררית מחדל עובדים לרחפן 5" סטנרדטי – אם יש לכם רחפן אחר שימו לב בעיקר לערך "Throttle hover" כי אולי תרצו לשנות אותו בהתאם. – לא לשכוח ללחוץ על SAVE AND REBOOT

בגדול כל ההגדרות של חזרה הבייתה (מהירות, זוית, גובה ) עובד OUT OF THE BOX, אני ממליץ קודם לנסות אותם ולראות שזה עובד, אחרי זה לשנות אם צריך (הרחפן נותן פאנצ'ים מוזרים וכיוב..)

בטאב GPS – נוכל לראות כמה לווינים ה GPS קולט כרגע ואם יש FIX – כמובן שבתוך בניין / בית – נראה אולי 1-4 ולפעמים בכלל לא..

עכשיו מפה והלאה זה בגדר המלצה – אבל מנסיון זה עוזר .. לכו ל OSD ותוסיפו את הדברים הבאים :

Gps stas – שנראה מתי יש לנו FIX וכיוב לפני הטיסה

  • Altitude – שנדע גובה

  • Gps lon קורדינטות למקרה שניפול בשטח (טפו טפו טפו טפו)

  • Gps lat כנ"ל

  • Home direction בלוקיישנים חדשים אחרי שנטוס 500 מטר לא בטוח שנדע מאיפה באנו – מאוד עוזר

  • Home distance כנ"ל

  • SAVE

  •   אחרון חביב – לכו ל CLI  ותכתבו את השורה הבאה " set gps_ublox_use_galileo = on " – זה יגרום לכך שנוכל גם לקלוט לוונים של האיחוד האירופי ולא רק של רשת GPS  האמריקאית.

בעיות:
    1. GPS נדלק באדום – לרוב בעיית הצלה של RX  וTX . תצליבו ותנסו שוב.
    2. GPS לא נדלק (האייקון בבטא פלייט):
      1. אפשרות אחת היא שהוא לא מקבל חשמל – יכול להיות שהUART אליו חיברתם מוציא V5 רק עם סוללה – אז תורידו פרופים וחברו וסוללה.
      2. אפשרות נוספת – הפרוטוקול שבחרנו (UBLOX) לא נתמך על ה GPS – אפשר לנסות לשנות ל NMEA רק בשביל לראות אם זה פותר – אם כן אפשר להטיס ככה אבל זה זוועה ממה שאני חווית – מאבד קשר עם הלווינים כל דקה וחוזר.
סגור לתגובות על חיבור GPS לרחפן עם Betaflight